Dersin Adı | Bitirme Tezi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IA 494 | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencinin mezuniyet makalesini araştırması, yazması ve gözden geçirmesi için bir strüktür sağlamaktadır. Bu nedenle, ders, makale ve makale sürecinin gözden geçirilmesi ve tartışılması üzerine hazırlanmıştır. Bu derste öğrenciler, yazma ve araştırma stratejilerine ve kaynakların eleştirel değerlendirilmesine yönlendirilmektedirler. Dersin sonunda, öğrencilerden makale formatında bir teslim yapmaları beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, akademik yazım kavramı, makale strüktürü oluşturma ve uygulama yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, bu ders, konuyla ilgili sunumlar ve tartışmaları içermektedir. Ders sonunda, öğrencilerin tamamlayacakları makale ile araştırma metodlarıyla ilgili edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Groat, Linda, Architectural research methods (New York: John Wiley, 2002). Denzin, N and Y. Lincoln, Handbook of Qualitative Research (London: Sage, 2000). |
2 | Grup - Konu Dağılımı | Ödev 1: Belirlenen bir araştırma konusu üzerine seçilen 5 makalenin analizi (~500 kelime) |
3 | Bireysel Değerlendirmeler | Kritiklere göre ÖDEV 1’nin geliştirilmesi |
4 | Bireysel Değerlendirmeler | Kritiklere göre ÖDEV 1’nin geliştirilmesi |
5 | Bireysel Değerlendirmeler | ÖDEV 1 TESLİMİ Ödev 2: Araştırma Önerisi (~1500 kelime) |
6 | Bireysel Değerlendirmeler | Kritiklere göre ÖDEV 2’nin geliştirilmesi |
7 | Bireysel Değerlendirmeler | Kritiklere göre ÖDEV 2’nin geliştirilmesi |
8 | Bireysel Değerlendirmeler | Kritiklere göre ÖDEV 2’nin geliştirilmesi |
9 | Bireysel Değerlendirmeler | ÖDEV 2 TESLİMİ Ödev 3: Finale hazırlık (~2500 kelime) |
10 | Bireysel Değerlendirmeler | Kritiklere göre sunum hazırlığı ve ÖDEV 3’ün geliştirilmesi |
11 | Bireysel Değerlendirmeler | Kritiklere göre sunum hazırlığı ve ÖDEV 3’ün geliştirilmesi |
12 | Bireysel Değerlendirmeler | Kritiklere göre sunum hazırlığı ve ÖDEV 3’ün geliştirilmesi |
13 | Öğrenci Sunumları | ÖDEV 3 TESLİMİ |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | - |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Groat, L. and Wang, D. (2002). Architectural Research Methods. New York: John Wiley. ISBN: 978-0750658515 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Denzin, N. and Lincoln, Y., Handbook of Qualitative Research (London: Sage, 2000); presentations. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 60 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 30 | ||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | |||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest